Att få någonting gjort

är INTE vad jag fått idag.

Sonen och jag har slagit in julklappar till alla som vi ska lämna till före julafton. Sonen har ju som jag tidigare berättat varit lite konfunderad över att tomten inte ger julklappar till alla.

Sambon förklarade dock igår att precis som tomten tycker, är det roligt att ge bort presenter till dem man tycker om. DÄRFÖR köper vi julklappar till våra släktingar och vänner. Dessutom så hinner tomten ju bara med att ge julklappar till alla barn, så om vuxna ska få några klappar måste de köpa till varandra. Det köpte sonen med hull och hår.

Efter inslagningarna skulle jag ta itu med att tvätta lite kläder som ska med upp till Tärnby, men när man ser på VK's hemsida känns det inte som om det blir någon skidåkning i jul. SHIT! Jag tappade helt lusten för att åka upp.

Jag och sonen åkte upp till Kestutis och Thalia med en julklapp till Diego från Adam. En tyg skallra föreställande ett lejon. Adam förstår inte riktigt det där med att Diego inte kan leka än, han är ju bara 8 månader. Så han tyckte att det var liiiite jobbigt att bara leka tittut.

Och nu sitter jag här och skriver istället för att grädda pannkakor till sonen som jag lovat. Sen middag blir det...

Sambon och farfar är i Umeå för att köpa de sista julklapparna. Sambon ringde och undrade om de verkligen var TVUNGNA att åka in på stan för att köpa en klapp som vi glömde igår..... Han lät riktigt lidande... Så han slapp

NU ska jag börja göra allt det där som jag skulle ha gjort tidigare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0