Älskade semla!


Jag älskar semlor! Om jag inte hejdade mig skulle jag nog kunna äta semlor varje dag.

Numera finns det ju en massa olika recept på semlor (fast vad ska jag med dem till.... jag bakar ju aldrig semlor själv!) En av mina favoriter är saffranssemlorna som Vindelns Bageri brukar göra före jul. De är bara SÅÅÅÅÅÅ goda.

Igår afton hävdade sonen med bestämdhet att fröknarna sagt att alla barn skulle ta med sig en semla på dagis idag. Jag försökte få honom att förstå att det nog var tvärtom - att alla barn skulle få en semla på dagis idag. Men nej, det VAR inte så... För att övertyga honom ringde jag ner på dagis och pratade med fröken Anneli som fick sig ett gott skratt. Fortfarande i morse var sonens sur på att jag inte köpt någon semla att ta med sig....

I eftermiddag ska vi gå på Semlans Café här i Hällnäs och äta semlor. Mums!

Har varit ute och gått på stavpromenad med hunden på förmiddan. Jag blev tvungen att gå hem tidigare än vad jag hade tänkt - för hunden _orkade_ inte mer... Hmmmmm, det blir nog diet och hårdträning snart. Fast hon är ju gammal och gör mest som hon själv vill... Nu ska jag äta lunch och sedan ska jag lägga mig i badet och prova en av de nya ansiktsmaskerna jag köpte på DollarStore i fredags.

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Det var hysteriskt goda semlor på cafe semlan !

2008-02-05 @ 15:57:39
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: GunillaK

mmmmmmmm, jag vet :) och stooooora

2008-02-05 @ 18:08:32
Postat av: Lisa

:0) tack!

2008-02-05 @ 22:30:18
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0