En onsdags vedermödor!

Onsdagar är konstiga dagar. Veckan har just börjat men ändå är det snart helg.

Tvättmaskinen har pajat, igen! Det är en gummipropp längst ner på yttertrumman som håller på och ploppar ut så att allt vatten som spolas in spolas ut direkt. Som tur var så hade vi ställt maskinen rakt över avloppet efter förra gången så nu rinner då vattnet direkt ner där och inte ut på golvet. Bytte ut den gamla för 2 veckor sedan men det verkar vara någonting som ligger mellan inner- och yttertrumman som pressar ut den där j...a proppen. Så nu måste sambon ta ut hela trumman och försöka fixa det.

I min tvättstuga har jag väl 10 tvättar som skulle ha varit tvättade samt 3 maskiner som är rent och torrt men inte ihopvikt och lagt in i garderoberna. Så idag måste jag försöka ta itu med åtminstone det.

Vårt problem är att vi har mer kläder än vad vi har plats i garderoberna. Hela logistiken går ut på att vi måste ha kläder i tvätten för att allt ska ha en plats. Och hur smart är det??? När vi flyttade in i huset fanns det 1 garderob i hela huset... EN garderob. Jag hade fnatt på garderober de första åren vi bodde här. Så fort vi hade några pengar över så tyckte jag att vi skulle använda dem till att köpa garderober. Så nu har vi gott om dem, och ändå räcker de inte till.

Senare idag ska jag ner till Vindeln och låna hem tapetprover till köket. Det blir en prövning att komma överens med sambon om vad vi ska ha där. KUNDE han inte vara en sån där ointresserad karl som knappt märker att man bytt gardiner? NÄHÄ! Han har ÅSIKTER!

Vi kom väl fram till en någorlunda kompromiss igår kväll i alla fall. Jag får fria händer i köket (nästan) och han får fria händer i vårt sovrum (UTOM speglar i taket ;) ).

På onsdagar är ju sonen hemma från dagis, och det är ständiga diskussioner om de dagarna är till för TV-spel och barnprogram eller annat. Det enda han vill göra förutom ovanstående är att baka. Mmmmm, så vi har bakat varje onsdag efter jul nu. Men idag hade jag tänkt att vi skulle göra annat. Försökte få honom till att hjälpa mig vika lakan för en stund sedan, men han var för kort enligt honom själv. Det hela slutade med att vi hade lindat in oss i lakanet och låg på sängen och fnissade hejdlöst. Stöka ur diskmaskinen var inte heller kul. VA?

Måste få iväg några arbetsansökningar idag också. Har skickat massor de senaste dagarna och var på anställningsintervju igår och ska på ytterligare en nästa vecka.

Vad gör ni idag?


Kommentarer
Postat av: Lisa

ja fy så jobbigt att ha en karl som bryr sig om tapetval och färger....vad hade du funderat på? du måste lägga ut på bloggen...

2008-02-20 @ 14:57:27
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pernilla

Du får infoga lite förslag så där, låta Håkan tänka några dagar och sen tror han att det är hans idé. Funkar varje gång på Patrik med allt från golv till färgval :-)

2008-02-20 @ 18:26:23
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Mötley Annika

vaaaa inga speglar i taket *L*

2008-02-20 @ 20:42:36
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0