Bästa tiden på dygnet!

Jag älskar då jag vaknar före alla i familjen och kan gå ner och dricka mitt kaffe i lugn och ro framför datorn. Jag hinner läsa morrontidningarna i lugn och ro. Uppdatera mig alldeles för mig själv.

När jag var yngre, då för länge sedan..., så behövde jag aldrig väckarklocka. Jag vaknade av mig själv mellan halv 6 och 6 och brukade stiga upp och fika med pappa. Vi satt alldeles tysta i köket och bara väntade in morgonen. Pappa läste tidningen och jag brukade göra mina läxor då.

När jag har haft arbete och det varit tvunget med övertid, så har jag haft fördelen att själv bestämma när övertiden ska göras. Och jag stiger hellre upp kl 5 och gör extratimmarna än att jag ska stanna efter arbetet. Min hjärna funkar helt enkelt bättre på morgontimmarna.

Jag är glad över att vi faktiskt är ganska morgonpigga allihop i familjen. De morgnar (stavas det så?????) som vi sover längre än till kl 9 under ett år tror jag att jag kan räkna på ena handens fingrar.

Nackdelen är ju då att jag är kvällstrött. Förr kunde jag gå och lägga mig klockan 8 på kvällarna, men det håller ju liksom inte längre. Numera är vi dock i säng före klockan 10 på kvällarna.

Jag har väldigt svårt för folk som är morgonsura. Att man vill ha det tyst och lugnt kan jag förstå, men inte behöver man vara  tvär och sur för det. I min vänskapskrets fanns det en kille som var VÄLDIGT  tvär och sur på mornarna. Han kunde regera över ett helt hus med sitt surande. Alla brukade tassa på tå för honom på mornarna, vilket för honom kunde vara hela eftermiddagen också. Han och jag hade en uppgörelse om detta en morgon efter en fest då vi skulle iväg och arbeta och alla fick sitta och vänta på honom för han vägrade att stiga upp. Vi visste dessutom att med hans morgonhumör så skulle han vara sur till klockan 4 minst. Jag varnade honom med att han fick 5 minuter på sig, sedan skulle jag hälla vatten över honom. Vilket jag också gjorde. Han blev, lindrigt sagt, skitarg.... men vi hade en rejäl drabbning om morgonsurhet och efter det hade jag faktiskt inga problem med honom. Mig styrde han då inte med sitt morgonhumör.

Hur är det med er? Är ni morgon- eller kvällsmänniskor? Och är ni morgonsura? Att någon är kvällssur har jag aldrig hört talas om...

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

jag är gärna isäng sent och uppe tidigt...men ibland funkar ju inte det, då måste man sova av sig emellanåt!!

2008-01-31 @ 09:48:30
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: carola

nu för tiden defenitivt en nattmänniska...men det var jag inte då jag var yngre
o med HE är det precis tvärtom !

2008-01-31 @ 15:58:29
Postat av: Mötley Annika

nattuggla kan jag nog lungt kalla mej ,morronsur näää men får jag inget kaffe då kan jag nog bli det *L*

2008-01-31 @ 17:11:06
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Ha ha ha ha... Det vet du nog redan! ;-)
Skulle gärna ha sovmorgon ALLA dagar i veckan!
Det är inte ovanligt att jag hänger tvätt eller liknande 23:30 en vardagskväll medan ni sussar så sött! ;-)

Tar mig sällan isäng före 01:00, utan oftast senare... Och sedan ligger jag och kollar på TV i sängen ett tag innan jag somnar (eller läser en bok).

Jag är inte morgonsur, men däremot inte så pratglad på morgnarna (ja, det stavas nog så). Gillar tystnad och lugn och ro på morgonen. HATAR att försova mig, då blir jag stressad och hela dagen känns förstörd. :-S

2008-01-31 @ 17:42:06
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lizaloop

Nu är jag lite småsur på dig för jag lovar att det är du som har beställt denna hemska snö som just nu ramlar ner från himlen, fy och ve...kan du inte önska att den försvinner (för som annika sa: Du verkar vara jultomten, allt du önskar går i uppfyllelse, snö, kyla osv.) Nä önska lite vår till hällnäs tack, om inte annat bara på den här sidan järnvägen då....

2008-02-01 @ 10:43:17
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lizaloop

Å du en sak till när du ända är på g att önska, önska att det kommer en traktor och skottar gården åt mig idag :0)

2008-02-01 @ 10:45:54
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lizaloop

tack gunilla...det kom en traktor :0)

2008-02-02 @ 11:26:35
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Jag provar väl också då...

Snälla GunillaTomten - kan inte du fixa hit TraktorMannen idag? ;-)

2008-02-03 @ 16:14:49
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Det funkade! Han kom nästan efter jag postat! Tack Gunilla! :-D

2008-02-04 @ 12:07:39
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0