Ruggig fredag...

och då är det vädret jag pratar om. Jag VILL HA riktigt vinter. Med mycket snö och med minusgrader och med säkra isar. Allt det som gör det värt att bo "mitt i vintern" finns ju inte längre. DEPP!

Vi var uppe på Buberget i går kväll. Den 10 januari kan man bara åka i 1 backe....

Har lånat pjäxor och skidor för längdåkning av väninnan för att prova på om jag fortfarande kan (sålde mina när jag gick ut 9:an med ett löfte om att jag ALDRIG mer skulle äga ett par skidor...). En välsinnad person här i byn har dragit upp ett skidspår mellan järnvägarna med start vid skidstugan. TACK! Enligt svägerskan är det ett perfekt nybörjarspår med inte alltför stora backar och knixar. MEN med det här tövädret ger jag mig inte ut i spåret. 1 dm snö under skidorna tror jag inte är direkt pedagogiskt riktigt med tanke på varför jag svor på att inte åka skidor nåt mer i mitt liv....... Jag vill ha några minusgrader och liiite nysnö i spåret.

Det enda bra är väl att det inte blir så stor uppvärmningskostnad av huset.

Vi kanske skulle offra till vädergudarna så att de blir på bättre humör. Be om snö istället för regn.

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Meh, det har ju varit en JÄTTEBRA vinter! Vissa av oss hoppas verkligen att snön & kylan lyser med sin frånvaro! ;-)

2008-01-11 @ 09:41:19
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha, men det snöar ju som attan idag!

2008-01-11 @ 10:10:48
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: GunillaK

L8 - du kan inte vara någon "riktig" norrlänning, ända in i själen menar jag. ;) En äkta norrlänning älskar när det är -30 grader och drivis....

Lisa - Tack och lov! Mina böner är uppmärksammade men temperaturen är lite för hög än.... (aldrig är man då nöjd)

2008-01-11 @ 13:09:52
Postat av: Lisa

Din hund var och svansade på byn, Jag och Frodo träffade "den". skulle inte ha haft något emot alls att följa med oss hem, blir ett lätt byte att kidnappa ;)

2008-01-11 @ 15:06:50

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0