Fortsatta sjukdomar...

Nu har vi verkligen hamnat i ett stim av sjukdomar. Vi bara byter av varandra.

Först hade ju Håkan feber, sedan fick jag förkylningen som gick mot ögonen och tänderna, sedan arbetade vi i två dagar, därefter fick Håkan magsjuka, Adam hög feber och magsjuka, och nu har han världens hosta. Min enda krämpa är att jag är yr i bollen när jag stiger upp eller lägger mig ner. Kommer säkert från bihålorna. Hela februari har vi varit sjuka, nån av oss i alla fall.

Sovit helkrasst i två nätter då vi varit uppe med Adam och hans hosta.

Men nu hoppas jag att det är färdigt.

Det är helstressigt på jobbet - bokslut, utvecklingssamtal, har nyanställt en ekonomiassistent som ska inskolas, kontorsbyte, nya arbetsuppgifter. Tur att jag kan arbeta hemifrån en del. Hela min kompbank är snart borta till alla sjukdagar. Tur den var stor från början.

Gnäll, gnäll, gnäll!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

FÖRSTÅR DITT GNÄLL DÅ DET ÄR ANDRA GÅNGEN JAG ÅKTE DIT PÅ DEN FÖRBANNADE FEBERN OCH FÖRKYLNINGEN

2009-02-20 @ 11:04:58
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Syrran

Hmmm, att du blir sjuk är helt naturligt. Det blir alla ibland. Men det känns som jag känner igen ett mönster i resten av texten.....Det är helstressigt på jobbet - bokslut, utvecklingssamtal, har nyanställt en ekonomiassistent som ska inskolas, kontorsbyte, nya arbetsuppgifter. Hela min kompbank är snart borta till alla sjukdagar. Tur den var stor från början.

Hmmm. Många övertidstimmar,blir sjuk, sover dåligt....Jag känner igen symptomen. Sedan hörde jag att att andra får hjälp med sin bokföring. Det är något som känns bekant....

Var rädd om dig, för du är den enda syster jag har./Kram Syrran

2009-02-25 @ 08:15:32

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0