Arbetsförmedlingens trevliga personal!

Jag har idag talat med en mycket trevlig man på arbetsförmedlingens kundtjänst. Det var nämligen dags att redovisa hur det går med mitt arbetssökande. Vilket ju inte går så bra!

Men det var inte det jag skulle berätta om. Det jag ville berätta var att det var en mycket trevlig och serviceminded människa jag pratade med. Vi hann prata väder, skidskytte med mera under tiden han kollade upp mina ansökningar. NU har jag visserligen varit väldigt aktiv i mitt sökande och har sökt ekonomarbeten från Kiruna till Sundsvall och alla arbeten som jag överhuvudtaget kan utföra i Vindeln med kranskommuner. Nu erbjöd han sig att luska lite mera om det var några annonser på väg in som kunde passa mig och skulle skicka mig dem via e-post. Han frågade till och med snällt om han fick skicka dem som anvisningar (jag MÅSTE söka) eller om han bara skulle skicka dem som information. Naturligtvis får han skicka dem som anvisningar... Jag VILL ju få jobb och om det är för långt bort enligt mitt tycke så är jag fullständigt övertygad om att det kommer en eventuell arbetsgivare också att tycka, så jag tror inte att det blir några större konflikter i det läget.

Jag "gruvar" mig alltid innan jag ska ringa och redovisa hur det går. Det känns som om de ska misstro mig att jag verkligen gör allt jag kan. Men han jag träffade på idag gjorde verkligen att jag till och med fortsätter min dag med ett välbefinnande. Inte bara för att det är bortgjort, utan för att han var så himla trevlig.

Nu måste jag även säga att jag tycker att vi har toppenpersonal på arbetsförmedlingen i Vindeln också. Min handläggare är toppen och jag känner stort förtroende för henne och hennes arbete.

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Låter ju toppen! *Håller tummarna att du hittar något!*

2008-02-12 @ 14:24:14
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lisa

personlig assistent kanske? vi behöver vikarier och semesterfolk!

2008-02-13 @ 11:13:41
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0