Gunilla = Tomten

verkar jag vara, enligt Liza i alla fall. För nu har vi fått snö... och kyla... Skönt med _riktig_ vinter.

Det har säkert snöat 4 decimeter här i helgen. Själv var jag i Kittelfjäll och åkte skidor.

När vi kom hem så hade snälle Kestutis skottat allt utom vår bro och världens bäste granne Tore hade eldat så det var varmt och skönt. TACK!

NU ska jag ta kontakt med de högre makterna och tala om att nu är jag nöjd, åtminstone vad gäller snömängd. Men jag vill ha kvar minusgraderna så att all den fina snön inte smälter bort.

På tal om snömängd... Malin, Håkans systerdotter har åkt till Sierra Nevada, USA för att åka skidor i vår. Där är det helt normalt med nederbördsmängder av snö på 10 meter/år. Hmmmm, då skulle inte vårt hus synas på.

Kommentarer
Postat av: Lisa

ja och tillåmed dagen efter (när det kommit ännu mera snö) kom traktorn tillbaka, och jag hörde ryktas om att den även kom till lotta :0)

2008-02-04 @ 10:46:46
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: GunillaK

Det var då för väl att någon tänkte på hennes snöhögar också :)

2008-02-04 @ 11:19:45
Postat av: Ice Lady

Precis! ;-)

Och vem vill BO där det finns 10 m/år snö???? Eskimåer eller?? :-O

2008-02-04 @ 12:09:05
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0