Nu ÄR jag tom i bollen!

Jaha, då var första dagen klar. Det har gått bra, men nog tar det på huvvet att ta in allt nytt. Dessutom arbetar de i ett system som jag aldrig arbetat i. Mamut! Och det är allt annat än likt något annat system..... man måste tänka helt annorlunda. Men jag tror nog jag fixar det.

Idag har jag registrerat leverantörsfakturor och tittat på lönesystemet. Lönerna registreras tack och lov i SPCS så det kan jag ju både framåt och bakåt både i vaket och sovande tillstånd. Men jag konstaterade att det fanns lite att rätta... men det berättade jag inte för min föregångare.

Adam var överlycklig över att få ha varit på dagis HELA dagen idag. Och pappa som både lämnar och hämtar.

Resten av veckan blir intensiv. Vi kommer bara att gå omlott den här veckan, sedan börjar hon på sitt nya arbete. Då ska jag kunna det här... (Lätt som en plätt, hmmmm!)

Så tro inte att jag sagt upp mig med bloggandet även om det skulle vara tyst ett slag. Jag återkommer!

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Låter som att det passar dig! :-)

Har hört talas om Mamut (och sett reklam) men har heller inte jobbat i det... (Jag tyckte reklamen visade ett "epa-program", he he...)

2008-02-26 @ 15:26:08
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: GunillaK

Nja, det är väl bra om man har projekt på ALLT! Känns lättare att arbeta i idag. Men deras rapporter är under all kritik. Det går inte att göra ett momsavslut i redovisningsdelen. Det måste man göra manuellt........ Mycket knasigt!

2008-02-26 @ 20:34:21
Postat av: Prude

Som sagt, grattis och lycka till! Kan gissa att du är rätt mör den här veckan :-)

2008-02-28 @ 16:52:02
URL: http://prude.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0