Trätoämnen!

Min käre sambo och jag bråkar inte ofta, men vi träter en hel del. Det finns (naturligtvis) en del saker hos varandra som man bara håller på att reta sig till döds för.

En sak som jag kan bli hysterisk över är att sambon har så svårt för att göra sig av med saker....

När vi flyttade in i huset så lät han bygga en vedlår vi skulle ha i vardagsrummet bredvid kaminen. Men den blev lite för bred så den har alltid stått över fodret runt dörren, vilket har retat mig till vansinne. Dessutom så har den nästan aldrig använts som vedlår utan det har legat gamla tidningar i den som ska användas till att tända i kaminen med. Problemet är att vi eldar med bricketter som ställs ovanpå vedlåren och hur enkelt är det då att komma åt tidningarna.......

Jag har i flera år hävdat att vi ska slänga ut den där fula tingesten som inte används men sambon hävdar stenhårt att den är ju _välgjord_. Och?

Senaste diskussionen om låren hade vi igår morse. Sambon hävdade fortfarande vedlårens berättigande i vårt hem och jag ville bara slänga ut den. MEN... jag fann på råd jag. Igår betsade jag den i samma färg som vår bokhylla och ska använda den som sideboard till soffan istället för vedlår. Håller på att sy en duk att ha på den och GUD NÅDE den som hädanefter lägger bricketter på den..... DÅ kommer jag att slänga ut vedlåren. Sambon såg lite häpen ut i går kväll när han kom hem.

image21
(Sockeln är inte målad ännu)

Sonen och jag har också ett trätoämne. Han tycker att jag borde skaffa mig ett jobb så att han får vara på dagis varje dag. HUR lätt är det att möta det??? Det är ju MITT fel att han inte får vara på dagis och träffa sina kompisar. I morse vaknade han och var sur över detta redan innan jag själv hade kommit till sans.

image22

Nu har jag i alla fall skickat ut honom och sagt att när han kommer in ska han få spela TV-spel lika länge som han varit ute... Så förhoppningsvis slipper jag hans sura min ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det är inte lätt när man måste vara hemma utan kompisar...Smart att förvandla vedlådan till något bättre..

2008-02-08 @ 11:39:49
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Ett annat tips till vedlårsproblemet kanske...

Ställ den i hallen och förvara sockar, vantar och dylikt i den. Verkar som att den är rätt höjd att sitta på när man ska ta på sig skorna också! ;-)

Ja, visst är det roligt att barnen SÅ GÄRNA vill vara på skolan? :-D Alexandra är ofta sur när vi hämtar henne - för hon vill ju stanna kvar LÄNGRE! He he he...

2008-02-08 @ 12:31:13
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0