Alltså, nu undrar jag....

... HUR svarar man på inlägg här? Visserligen har jag druckit några glas vin och är väl inte THETL skärpt om man säger så.... men det här tycker jag ändå att jag skulle klara.

Men... man kan ju inte kunna allt här i världen.

Vi har nu städat och ömblerat om (sonens ord, inte fylleskrift...) i vardagsrummet och därmed stängt sonens träningsrunda. Den har gått från vardagsrummet, till hans lekrum, vidare till köket, en snabb rusch genom hallen och sedan tillbaks in till vardagsrummet. Men nu har vi stängt dörren mellan hall och vardagsrum, till sonens stora förtret. Men han var tvungen att erkänna att det blev bättre plats för den nyinskaffade TVn. (40") MÅTTE den nu hålla lika länge som vår gamla TV som höll i 18 år.

Sambons kompanjon har kommit upp från Stockholm ikväll och vi ska arbeta i morgon med en del papper. Tyvärr är han en sån där person som aldrig går och lägger sig och dessutom alltid är uppe när man stiger upp. Inne på sin tredje kopp kaffe eller så. Och ALLTID helt inne på arbete. JAG VILL INTE vara sådan................ och därför sitter jag här på övervåningen och lyssnar på Bananer i Pyjamas med sonen (som redan sover, men det vet ju inte de där nere).

I morgon blir det nog en tidig morgon för mig. Jag har, som vanligt, inte gjort klart alla papper vi ska arbeta med i morgon.... men jag och kompanjonen ska inte sitta förrän på eftermiddagen så jag hinner. SKRATTA INTE!!!

I afton har jag och sambon för övrigt skrämt slag på sonen. Vi såg nämligen småkronornas semifinalmatch i hockey och till slut fick vi lov att säga till sonen att inte var för nära oss för vi visste inte riktigt hur våra extremiteter skulle reagera vid ett eventuellt svenskt mål. När så Sverige gjorde 2-1 i sudden death så blev han helt förstummad - VAD var det vi skrek om??? Både jag och sambon hoppade och klappade och tjöt.

Har pratat med handläggaren på Proffice om arbetet som jag skulle få besked om. Han som skulle göra nästa steg i intervjuerna var ledig till och med måndag. Så först då får jag besked....

Nu är mitt vinglas tomt och sonen snarkar så jag inte hör vad bananerna (i pyjamas) säger, så nu ska jag gå ner och se vad "grabbarna" gör.

Kommentarer
Postat av: lizaloop

örhängena har jag köpt billigt nanting av Anette tiger..så du kan nog få tag i dom oxå..bara att gå ner för backen och plinga på dörren!!!
Kul att du oxå har blogg!

2008-01-04 @ 21:59:48
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: lizaloop

om du vill svara på kommentarer i din blogg, går du helt enkelt in på din blogg när du inte är inloggad, trycker på kommentarer sen är det bara att skriva som när du skriver hos någon annan!!

2008-01-04 @ 22:01:02
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: GunillaK

TACK! Nu har jag fått lära mig någonting nytt idag, vilket jag uppskattar mycket.

Och dessutom, kommer jag att ha ett par nya örhängen snart.... :)

2008-01-05 @ 00:01:08
URL: http://gklingstedt.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Lycka till med pappersarbetet idag! ^^

Och jag måste medge att jag skrattade lite åt din optimistiska inställning där - men det var ett VÄNLIGT skratt! ;-)

Gunilla = VärldensStörstaTidsOptimist ^^ ;-)

He he...

2008-01-05 @ 14:49:00
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Pernilla

Välkommen till bloggvärlden! :-)

2008-01-05 @ 17:36:38
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Till Lotta

Gick hur bra som helst.... :) Lätt som en plätt! KUNDE ju bero på att de andra två var så bakfulla att de inte ville sitta och läsa papper på lördag utan det fick vänta till idag........

2008-01-06 @ 23:45:39
Postat av: Till Pernilla

Tackar, tackar.

2008-01-06 @ 23:46:44
Postat av: Ice Lady

Vill bara påminna lite ^^...

"En bloggpost om dagen..." och sista bloggningen var 4 januari, nu är det den 8 januari! ;-)

Vi ser ju fram emot dina bloggningar! :-D

2008-01-08 @ 15:43:05
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0