Första veckan avklarad!

Och inskolningen är därmed över. Nu ska jag klara av det här på egen hand.

Företaget jag har börjat på heter Oryx och är ett företag som gör både mjuk- och hårdvara till simulatorer för t ex Partek Forest. Det är egentligen "flygsimulatorer" men det är istället t ex en skogsmaskin man kör (istället för flyger alltså...). De gör simulatorer även till Volvo på deras dumprar m m. En arbetsplats med en massa datanördar med andra ord. Men de verkar väldigt trevliga att arbeta med.

Redovisningssystemet Mamut har jag ju nämnt tidigare och min tolkning just nu är att det är då inte någon med insyn hur bokföring sker som har gjort det systemet.... Säger inte något mer just nu. Ska ta kontakt med deras support till veckan och tala om att det vore bra om man kunde scrolla med musen i deras rullister............ och att det vore bra om TAB funkade i alla dialogrutor och inte bara i en del..... och att man kunde ta ut ett momsavslut automatiskt....

Min chef, verkar vara en något stressad person som det är svårt att få ner på en stol i mer än 5 sekunder. Funderar starkt på att se till att det går att låsa dörren så att man åtminstone har honom i ett rum medan man ska prata med honom. Men annars verkar han helt OK. Fördelen med arbetet verkar vara att det är fritt med tider och annat bara man levererar det man ska i rätt tid. Och DET klarar ju jag av.... alltid ute i god tid (hahahahaha!)

Idag har jag skickat sambo + son till Buberget. Själv skulle jag tvätta lite kläder, ta reda på lite pappersarbete här hemma, vattna blommor med mera men hittills har jag bara druckit 3 koppar kaffe, tittat på repriser från förra årets Vasalopp, stoppat in i diskmaskinen och läst ikapp på en del bloggar. (Jag har inte kommenterat nåt... men jag har läst ;) ) Tråkigt med en vecka full av jobbiga begravningar för en del av er. Men nu är det gjort. Det brukar hur konstigt det än låter vara skönt att faktiskt gå på begravningen och få ett avslut.

Nästa vecka är det ju sportlov och vi ska försöka planera så att sonen i alla fall får vara ledig onsdag - fredag. Jag är ju hemma onsdag så det går bra. Sambon ska försöka ta ledigt torsdag. Fredagen, som för övrigt är sonens 6-årsdag, har vi inte riktigt klarat av att lösa än. Men en kortdag på dagis ska vi försöka få till.

Det är konstigt hur saker och ting löser sig. Precis när jag fått jobb med en lön som helt klart lyfter vår privatekonomi så har jag också fått ett litet arv utbetalt, som gör att jag faktiskt har råd att gå och köpa lite nya arbetskläder och sånt redan nu och inte behöver vänta tills första lönen. Jag har till och med råd att gå till optikern och kolla min ögon.... Har inte varit dit på 3 år. Känns väldigt bra! Resten av arvet ska jag spara så att jag kan vara ledig hela juli utan att ta ut en massa föräldradagar.

Nä, nu måste jag gå upp och stoppa i tvättmaskinen. Oskar Svärd vann även idag 2007 års vasalopp.

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Grattis till arvet! Kul att saker och ting verkar gå mot den ljusa sidan i ditt liv igen! Det är du mer än väl värd! :-)

Du har också rätt vad gäller avslut. Jobbigt att göra, men det känns ändå skönt efteråt. Samtidigt får man en tankeställare på vad som är viktigt i livet. Alltid positivt att kliva tillbaka några steg och anamma lite eftertänksamhet.

Hoppas du lyckas "påverka" Mamut! (*dovt fniss*)

2008-03-02 @ 23:08:36
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0