Glasögon!

Igår var jag och testade mina ögon. Var till DirektOptik i Umeå. De har ett erbjudande nu som innebär att man får 3 par glasögon till priset av ett par. Skitbra! Men.... just nu sitter jag med oro i kroppen att jag har valt fel par glasögon.

Alltså, när man ska välja 1 par så brukar man ju ha väldans ågren och låna hem och prova i flera veckor och lyssna på vad andra tycker, men igår så bestämde jag mig för 3 bågar på 1 timme.... utan att låna hem (vilket man för övrigt inte fick). Solglasögonen var egentligen inte något problem. Jag vill ha lite större bågar till dem så att det inte kommer in en massa sol från sidorna. Och jag hittade faktiskt bågar jag ville ha direkt.

Sedan var det läsglasögonen..... ja, jag behöver sådana nu. Optikern tyckte att jag skulle ha progressiva glas men jag vägrade. Jag tycker själv att det är så sällan som jag upplever att jag behöver läsglasögon, bara när jag ska trä i tråd i synålar och så där, och det händer ju inte såååå ofta. Så det blev ett par särskilda läsglasögon. De bågarna hittade jag också rätt lätt.

Det sista paret. Det paret som jag kommer att använda mest var svårast att hitta. Men med smakråd av tjejen i butiken så gick det ganska fort.

5 170 kr för 3 par glasögon, kommer om 1 månad. Klappat och klart!

Men gud vad jag är orolig för att jag valt fel bågar till glasögonen som jag ska använda mest........ Tänk om det blir helt fel. Jag gick nog mest på att de var sköna, och helt OK utseendemässigt men.... åååååååh! Och nu får jag våndas i en hel månad....

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

hoppas du blir nöjd ...när du får hem dom ...tack för kommentaren på min sida tyvärr råkade jag klnta till de och radera den ..sorry ...

2008-04-29 @ 10:19:10
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Du får lägga ut bilder med alla olika par på, så får du höra vad vi alla andra tycker! :-P

Fast viktigast är ju att DU är nöjd och känner att de passar dig och din stil! ;-)

2008-04-29 @ 11:37:23
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Mötley Annika

heeeej tack för senast du har dina glasögon här :)kramm

2008-05-02 @ 12:21:39
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: GunillaK

Tack och lov! Jag är totalt livsfarlig på vägen utan dem. Var förbi tidigare idag men då var du inte hemma! Tack själv för senast!

2008-05-02 @ 21:37:35
Postat av: Lizaloop

det blir nog jättebra, ska bli spännande att se alla sen då!

2008-05-06 @ 11:15:07
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lucas

Glasögonval är inte lätt särskilt om man ser dåligt så ser man ju inte en bågarna på sig bra juh..
Jag har haft glasögon men i samband med åldrandet så fick jag bättre syn, men nu åker läsglasögonen på ibland.. tror det är det varma klimatet - det har absolut inget att göra med åldrande.
Glasögonen kan vara som en ny frisyr man vänjer sig fort. Du är fin i vad du än har på dej! Så det löser sig!
/Lucas

2008-05-07 @ 08:55:48
URL: http://lucas1962.blogg.se
Postat av: Gunillak

JA, Lucas! Äntligen fick jag veta vad det beror på att jag också måste ha läsglasögon. Tänk att det var klimatet. Åldrande??? NÄ, aldrig i livet.

2008-05-08 @ 20:25:15
Postat av: Pernilla

Hörrö, nu vill vi ju se bilder på dig i dina nya glasögon! Dags för en uppdatering :-)

2008-05-14 @ 12:37:21
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: GunillaK

De har ju inte kommit ännu.......

2008-05-15 @ 07:18:36
Postat av: Mötley Annika

men uppdatering tack ....hehe

2008-05-26 @ 15:28:08
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0