Tala om blåst!

Förutom att sonen nästan blåste bort igår när han var ute och åkte skidor så har parabolen lyckats blåsa ur läge och jag har skitbild på TVn. Och idag är det skidskytte....

Sambon är ju fortfarande kvar på Irland och kan inte hjälpa mig. Får nog bli radiolyssnande istället men hur kul är det att lyssna på skytte?

Igår kväll utökades vårt utbud på Viasat med kanal 5. Det ska bli kul att se vad som finns på den kanalen numera. Vi har haft Viasat i 5 år nu och före det hade vi Canal Digital. Så det är länge sedan vi hade den kanalen.

Sedan har dessutom all arbetslust som jag hade inför den här veckan också blåst bort. Helt Borta!

Jag har inte gjort ett skit av allt jag hade planerat. Knappt stökat in i diskmaskinen en gång. Än mindre städat några köksskåp eller fått bort lite tvätt eller dammsugit och allra minst varit ute på några promenader. Men det har varit rätt skönt med några lata dagar. Har jobbat lite med att läsa om olika saker man kan göra med bloggen och har börjat på en testblogg där jag kan laborera fritt, vi får se vad det blir till slut.

Ikväll är det meningen att jag och sonen ska åka slalom, men det vete sjutton om jag vill. Hårt och blåsigt i backen är inte direkt mitt favoritföre. På lördag är det slalomtävling för sonen i Skellefteå - en plojtävling, där han åker i klassen 0-7 år. Om sambon inte kommer hem i morgon så tror jag att vi ska köra upp och sova hos syrran natten mot lördag. Mindre stressigt på lördagmorgon då. Men jag måste be svågern om hjälp med att fixa skidorna. Jag har ingen aning om hur man vallar slalomskidor.

Min väninna som håller på att renovera hus i Skellefteå har nu fått in sitt nya kök. Vi planerar för middag hos dem på lördag efter tävlingen så att vi får se hur långt de har kommit. Hon är i det närmaste helt okontaktbar nu för tiden.
Sonen har tagit sig sovmorgon idag. Han var rätt snuvig i går kväll och jag trodde inte att han skulle ta sig på dagis idag men idag är han piggare.

Oj, det här blev lite av varje. Ha en bra dag allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0