Di barna, di barna...

Varje morgon när vi vaknar brukar jag fråga sonen om han har sovit gott och om han har drömt någonting. En period hade han massor av mardrömmar och jag brukade säga till honom att om man pratar om mardrömmen så försvinner den.

I morse utspelade sig följande konversation:
- Gomorron gubben. Har du sovit gott?
- Mmmmmm, jättegott.
- Har du drömt någonting?
- Mmmmmmm
- Vadå?
- Vill jag inte berätta
- Nähä
- Men det var en bra dröm
- Vill du inte berätta om en bra dröm?
- NÄ, för jag vill inte att den ska försvinna ju.

Så jag får vara nyfiken på hans bra drömmar och lyssna på hans mardrömmar... Oki!

Igår tog jag denna bild på sonens begäran:

 Det är en julklapp från moster uppe i Ersmark.

Men nu vet jag inte om jag törs ha kvar den utomhus, Läste om en flicka som DÖDAR snögubbar... Men det var visst andra snögubbar. (Lotta)

Igår kväll var vi upp på Buberget och åkte skidor på ett helt perfekt preparerat salsgolv. Perfekt! Adam undrade om Torsten hade gjort det bara för oss. Vi var nämligen först ut i backen så det fanns inte ett spår i snön när vi började. Om inte Adam skulle isäng så hade vi nog varit kvar ända till de stänger kl 9. Gissa vilka som kommer att vara där först i morgon bitti???

Resten av kvällen gick återigen i TV-sportens ledband. Handboll - förlust med 2 mål. Men vidare till OS-kval. Behållningen var sonens uttalanden om att de svarta (tyskarna) drog "våra svenskar" i tröjorna och stoppade dem. Sonen var VÄLDIGT arg... Stod och hoppade och pekade på TVn och talade (inte särkilt milt) om för domarna att de missade en hel del. (Vad månde bli av honom i framtiden? Tänkte faktiskt på en viss person här i byn under tiden sonen var som mest upprörd...) När det sedan blev Tillfälligt avbrott 10 sekunder före matchslut lyckades dock JAG skrämma sonen så han flög rätt upp i taket. Blev lite upprörd där.

Konståkningen - Svenska killarna blev sexa och sjua. Jättekul! Sonen (som vid det laget inte ville till sängen längre) undrade om jag trodde att han kunde lära sig att hoppa sådär innan vintern var slut.



Alltså, orkidéer, de är vackra!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Hehe, ja det är nog bäst att stoppa undan snögubben nu, fär man vet ju aldrig vad so kan hända!!
Värst var ni var duktig på att vara ute och åka skidor osv.... själv föredrar jag att åka på leos lekland när mina "barnbesökare" kommer, det verkar hur kul som helst!!!
Orkideér ja, de är vackra, men tyvärr har jag fått köpa den oäkta sorten för de vill verkligen inte leva här!

2008-01-25 @ 11:00:50
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: GunillaK

Lizaloop: Tänk bara på att de inte ska stå i vatten. Vattna, låt stå 1 timme, häll bort vattnet som är kvar. Vattna aldrig i bladen och vattna HÖGST varannan vecka. Och när de blommat färdigt, klipp ner den till 3 "ögon" är kvar på stängeln, ställ bakom en gardin och vattna sparsamt (kanske 1 ggr/3-4 veckor) och ställ fram när den börjar blomma igen. För det kommer den att göra.

Slalom - det är skitkul! Jag har ju lärt mig i samma takt som Adam. Hade väl åkt 10 gånger i hela mitt liv före det, men nu är jag faktiskt duktig, om jag får säga det själv... och det FÅR jag.

2008-01-25 @ 15:21:18
Postat av: Ice Lady

Ja, utrusta snögubben med extra rustning! ^^
Vi lyckades utrota alla snögubbar i spelet, he he he... Och fick fina skatter att öppna! Riktigt kul.

Jag är helt värdelös på slalom! Men bra gjort att du börjat åka! *imponerad*

Ha en bra helg nu!

2008-01-25 @ 18:00:15
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Pernilla

Alice gillar att titta på konståkning för de fina (nåja) kläderna, vadå tjejigt?

2008-01-27 @ 12:42:53
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Lizaloop

slalom..det har jag aldrig åkt, å vill itne prova heller, för jag trora tt jag skulle bryta 1 ben och flera revben..! men däremot skulle jag vilja prova åka snowboard, någon mörk natt då bara jag är vaken...det känns som att det skulle vara lättare då fötterna sitter fast, då blir det då inga ofrivilliga spagatövningar *skratt*

2008-01-27 @ 19:47:42
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0