Tystnad!

Här hemma råder det tystnad idag. Jag har nämligen tappat rösten. Kände redan på lördag morgon att det var på gång.

Efter middag med goda vänner på lördag kväll + 40-års kalas igår afton så la min röst helt av. Jag klarade naturligtvis inte av att vara så tyst som jag borde ha varit...... (NÅN som är förvånad?)

Idag har jag legat i fåtöljen och zappat mellan allehanda serier på TV. Och sett en kostymfilm om Prinsessan på ärten... INNAN sonen kom hem. Var allt jag orkade med. Adam hade berättat för fröknarna att jag inte kunde ta hand om honom utan det var bara pappa som kunde det. Undrar just vad de tänkte.

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Ha ha ha... Skulle vara kul att få veta allt roligt och otroligt (?!) som barnen berättat på skolan/fritids! He he he...
Skulle säkert kunna bli en bok om väldigt konstiga föräldrar! ;-)

Krya på dig!

2008-01-28 @ 18:31:42
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lucas

Du anar inte vad man får höra. Sonen har berättat att jag suttit i fängelse för att jag stulit shampo och toapapper i hytten på finlandsbåten..
(Jag hade köpt ett sällskapsspel i en fängelsebutik och sa till barnen att det kom från ett fängelse jag varit i...)
Eller som när dottern berättade att jag sagt att Kyrkansbarntimmefröken ljög!
(Vi pratade tro och jag sa att det var frökens tro och att alla fick tro på vad de vill men att jag inte är troende...)
Så kan det gå!
Och jag är övertygad om att mammor inte tar hand om sina barn för det får pappor göra.. mammor bara bantar och permanentar håret juh..

*fniss*
Lucas

2008-01-28 @ 20:19:06
URL: http://lucas1962.blogg.se
Postat av: GunillaK

Ja, de hör nog en hel del skulle jag tro. Tur vi har så luttrade fröknar här i Hällnäs.

Lucas: Det ligger kanske nåt i din övertygelse. *flin*.

Värsta historien är nog det syrran hörde äldste sonen säga när de stegade in på dagis tillsammans. Han utbrast då:
-Mamma, jag tycker inte om när pappa sticker in sin pip i min stjärt.

Ni kan tänka er tankarna som for genom syrrans huvud. Syrran blev rätt lättad då dagisfröken log och sa, vi kallar febertermomtern för pipen här på dagis...

2008-01-29 @ 07:28:14
Postat av: Ice Lady

Ha ha ha ha ha... Så pinsamt hon måste ha tyckt att det kändes! :-D

2008-01-29 @ 11:40:13
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0