Vårt hem!

Skulle behöva en rejäl uppfräschning. Egentligen inget som inte lite färg och tapeter skulle ordna. Men vi kommer liksom aldrig till skott, och när man lever mitt i röran så blir man ju liksom hemmablind.

Men nu har vi i alla fall gjort ett försök att stänga dörren mellan vardagsrum och hall, som jag berättade om tidigare. Funderar fortfarande hur jag ska dölja dörren på ett snyggt sätt i vardagsrummet. På hallsidan är det inget problem, där vet jag redan hur jag ska göra.

Före



Efter



Egentligen har jag ju bara flyttat runt på grejorna, men det blev ett betydligt större rum. TV-hörnan är inte klar än. Ska ställa dit en annan bänk senare.

Förslag på vad jag ska göra med väggen mot hallen (där dörren är) Tyvärr så är det bara den här lilla biten som är timmervägg. Eventuellt är det ett varv längst upp också men troligen inte...

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Har du fler likadana panellängder som du har i fönstren? För det blir snyggt att sätta upp dem över dörren! :-) (Istället för ett draperi, och mera tyg brukar alltid funka.)

2008-01-22 @ 12:06:27
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lizaloop

sätt upp en snygg fondvägg på den väggen och tapetsera dörren oxå!!

2008-01-22 @ 12:41:54
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: GunillaK

Tapetsera dörren - Det har jag inte tänkt på att man kunde göra.... hmmmm......

OM jag hade varit lite konstnärlig så hade jag tänkt måla en snygg blomranka på väggen till höger om dörren - man skulle ju kunna måla en liknande på dörren också..... MEN nu är jag ju inte konstnärligt lagd, så det får nog bli tapet.

2008-01-22 @ 13:00:37
Postat av: Lizaloop

haha vad har du haft din "skärmaskin" till om inte till att skära ut blomrankor och annat......
tapetsera dörrar går alldeles utmärkt..
titta bara här: http://lizaloop.blogg.se/030906113902_kllaren.html

2008-01-22 @ 21:45:14
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Jaha, nu har du lyckats igen Gunilla!
NU fick du kylan du önskade!!

Kan du verkligen inte önska några bättre saker? :-P

2008-01-23 @ 14:00:30
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Mötley Annika

hur går det med de här att skriva något varje dag *L* ha en trevlig kväll kram Annika

2008-01-23 @ 18:08:42
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: GunillaK

Annika, jag har så här långa dygn, så i min värld skriver jag varje dag. *asg*

2008-01-24 @ 07:42:23
Postat av: GunillaK

Skärmaskinen ja....... men det ska ju göras en fil också, åsså måste jag sätta på värmen uppe på garaget, åsså måste jag ta mig dit och skära ut, åsså måste jag strippa av och sedan montera monteringsfilm, åsså måste jag BÖRJA någon gång!!!! Skitenkelt!

2008-01-24 @ 07:44:26
Postat av: GunillaK

Lotta! JAAAAAA! Men idag är det ju samma j...a skitväder igen. Men jag hann i alla fall avfrosta frysboxen igår. Det tackar jag väderguden för.

2008-01-24 @ 07:46:19

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0