UPPDATERING!!!

HERREGUD, vad fort tiden går när man har roligt... eller arbetar hela dagarna. Fast det har jag inte gjort hela tiden... Men det är helt klart en omställning det här med att arbeta. Det är inte särskilt stressigt på jobbet som sådant, lagomt tempo, men det blir ju rätt långa dagar. Jag åker kl 5.30 och är hemma 17.00 4 dagar i veckan.

Dessutom har inte jag och min chef samma dygnsrytm. Jag säger bara - han vore någonting för dig Lotta!!! Han kommer in efter klockan 10 på fm och arbetar gärna till kl 8 på kvällen. Ska man få sig hem i tid är det bara att hålla sig undan och smyga iväg när det är dags att sluta. För går man in till honom så blir man kvar i en timme till.

Under påsken har vi varit uppe i Tärna. Vi åkte upp sent på onsdagkväll och när vi kom fram var det -20 grader ute vilket innebar att det även var temperaturen inne i vår husvagn... Tur att det går fort att värma upp så liten yta, och tur att vi fick mysa under sovsäckarna. Adam var riktigt nöjd.

Vi har haft 6 pangdagar där uppe. Soligt, inte ett moln på himlen, perfekta backar och god mat nere på Fjällvindens hus, som inte längre heter det, men jag kommer inte ihåg vad det har för nytt namn... Själv lyckades jag krascha ordenligt. Ena skidan skar iväg rätt åt h..., ja ni vet, och jag föll som en fura rakt ner i backen med huvudet först. Backen var HÅRD, men som tur var så hade jag inte så hög fart när jag föll och dessutom så hade jag hjälm. Utan den så hade de fått lov att hämta mig på bår. Låg länge och räknade stjärnor och vickade på tår och fingrar för att känna att allt fungerade. Jag FÖRSTÅR inte de som åker utan hjälm. Att de inte är mer rädd om det lilla de har.

Och när vi kom hem på tisdag kväll så åt vi våfflor på IT-centrum till middag. De såg rätt chockade ut när vi beställde in 6 våfflor på en gång. Och det var sååååå gott.

Jag vill passa på att tacka alla ni som kom på Adams kalas uppe på Buberget. Han var såååååååå nöjd, och ville genast boka in en torsdag till när även Alexandra kunde komma. Snäll är han! Även Håkan och jag tyckte att det var trevligt med så många föräldrar på plats så man fick chansen att prata bort en stund.

Nu ska jag väcka Håkan. Jag tycker att han har snarkat tillräckligt på soffan nu, lika bra att gå direkt i säng, men han påstår att vår soffa är snäppet bättre än sängen i komfort. Det blir nog en investering snart... in ny säng alltså.



Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Men äntligen lite uppdatering från dig, man hann ju nästan bli orolig! Så skönt med fjällresa under påsk, det brukar ju bli det för oss oxå, men i år var det ju tänkt att vi skulle till turkiet men inte det heller blev av! jaja, får ta dubbelt upp nästa år...

2008-03-26 @ 22:08:00
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Prude

Haha, inte i en ny Håkan då? :-)

2008-03-26 @ 23:04:25
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: GunillaK

Ibland funderar man ju.... Han börjar ju bli lite sliten, inte allt för länge kvar till 50. Men det tar på krafterna att byta ut honom... det tar ju så lång tid att uppfostra och forma de där sakerna. Så han får vara kvar. ;)

2008-03-27 @ 06:48:24
Postat av: Hera

Trodde du gett upp när det gällde bloggen! Vad bra att ni fick härliga dar till fjälls! Det brukar man behöva för att ladda ny energi!

2008-03-27 @ 15:03:29
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Va kul med lite uppdatering!

Och JA - en sådan chef skulle passa mig ypperligt! ;-) he he...

Du får hälsa Adam att Alexandra gärna följer en annan gång men hon hade fullt sjå med "favorit-mormor" istället! ;-)

2008-03-28 @ 13:18:48
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0