Fick ett så trevligt samtal idag.

Min moster ringde! Det är säkert över 1 år sedan vi hördes. Det blir väl lätt så när mamma och pappa inte finns längre som naturlig länk.

Det var 8 syskon i mammas familj. Mamma och ytterligare 1 bror är döda nu. Resten av dem finns kvar i Västerbotten så det är faktiskt rent synd och skam att vi inte är bättre på att hålla kontakten. Vi är en hel hög med kusiner som hade väldigt kul när vi var små. Om jag nu räknar rätt så är vi totalt 20 kusiner inom så där 16 år. Mellan 1962 - 1965 var vi 6 kusiner som föddes och som har mycket roligt tillsammans genom åren. Det är inte utan att man blir sentimental då man tänker tillbaks på den där tiden då allt bara var roligt.

Nu har jag i alla fall lovat moster att skicka henne en bild på Adam. Hon har inte sett honom sedan han var ca 1 år...

Ett nyårslöfte för 2009 - Jag ska se till att hinna träffa alla mina mostrar och morbröder under det här året. De bor i Skellefteå, Boliden, Jörn, Skellefteåhamn och Malå, så såååå svårt borde det ju inte bli.

På min pappas sida är det bara min äldsta faster kvar. Hon är och har alltid varit favoriten. När jag gick gymnasiet bodde jag hos henne första året och min syster bodde också där under sitt första år på gymnasiet. Hon är nu 88 år gammal och inte längre lika klar och rask som hon var tidigare, men när jag träffade henne förra våren så kände hon då igen mig och frågade om Adam.

Kommentarer
Postat av: 1 av 16

Hej Kusin!

Fick denna länk av mamma , och ser man på att "gammkärringen" har en blogg, kommer nyfiket följa denna lite grann framöver, blev faktiskt lite sentimental själv när du nämde vår barndom, tog faktiskt tillfället i akt (lite som du beskriver) och träffade 2 av mina kusiner nu i sommras Micke o din syster Birgitta, hur som helst så kommer vi väl förhoppningsvis ses i sommar då vi kommer upp så vi får väl se till att ha någon form av kontakt fram tills dess.

Ha det bra och sköt om dej //Thomas

2009-01-15 @ 23:10:05
Postat av: GunillaK

Hej tebax!



Kul att du hörde av dig. NU LOVAR vi att vi ska ses i sommar, eller hur? Kram // Gunilla

2009-01-16 @ 08:20:07
Postat av: Mötley Annika

Välkommen tbx :) kram

2009-01-20 @ 01:01:22
URL: http://motleycrue.blogg.seleycrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0