Min trädgårdsbänk!

Lisa ville få förslag på vad man kunde göra av cement.

Här kommer en bild på trädgårdsbänken jag gjorde när jag gick en kurs i trädgårdskonst på Vindelns Folkhögskola för 2 somrar sedan.



(Ursäkta röran på bänken)



Jag gjorde hål i vinkeln upptill med hjälp av vanliga elrör, sådana som man har i väggarna när man bygger. Plattorna är 40x40 + den lilla vinkeln.

Annars då??? Jodå, det regnar och regnar och regnar... Vilket gör att det inte känns helt fel att få vara inne och arbeta. NU är vi snart klar... Bara att montera de nya elkontakterna, måla 2 lister och bättra på lite färg i taket. Sedan saknas det 2 fönsterbänkar men vi kan ju flytta in alla saker ändå. De är på gång.

Känns bra att vi hade ställt in oss på en arbetssommar.

Gjorde dock ett avbrott och åkte upp till Åsele på marknaden förra helgen. Hälsade på våra kompisar Göran och Ida. Kanonväder var det dessutom. Mycket sparsamma inköp lyckades vi med. 1 T-shirt till Adam, en scarf till mig, 3 öl till Håkan och sedan lite godis.  Får se om vi tar oss en tur upp till Piteå/Luleå nästa vecka. Håkans syrra ska upp till Luleå och ville att vi skulle ansluta någon dag. Får se vad vädret säger.

Nu ska jag dricka kaffe och sedan ge mig i kast med sista varvet målning.


Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

coolt egen bänk :) kul att se dej blogga !

2009-07-23 @ 06:49:52
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

ja men du den var ju fin!!

2009-07-28 @ 17:20:55
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din hemsida/blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0